Nowa generacja Dacii Duster. Sprawdź czy warto!

Dacia DUSTER
Oceń tekst

Dacia Duster to ukochany SUV Polaków. I to nie ze względu na jakość. Dacia jest po prostu tania. Czy nowa generacja ma do zaoferowania coś poza ceną?

Nowa Dacia Duster

Nowy Rumuński SUV ma pojawić się na rynku na początku 2018 roku. Po pierwszą generację trzeba było czekać czasem w kilkumiesięcznych kolejkach, a używane egzemplarze w dobrym stanie schodzą szybciej niż Passaty B5. Niestety z niską ceną idzie też niska jakość wykonania. Wśród aut dwu i trzyletnich ponad 11 procent egzemplarzy nabawiło się poważnych usterek. Co dziesiątego Dustera czekała poważna wizyta w warsztacie. Czy to dużo, czy mało każdy musi sobie ocenić sam. Najważniejsza jest świadomość, że niska cena nie bierze się znikąd.

Nowy Duster wygląda zdecydowanie nowocześniej. Wnętrze również wygląda dużo lepiej. Mam nadzieję, ze za tym pójdzie też większa niezawodność. Szczególnie że cena ma pozostać na podobnym poziomie. Pierwszy Duster był wielkim hitem, jeśli drugi ma kosztować tyle samo, mieć więcej bajerów i większa niezawodność, to chyba się z nowym Dusterem polubimy.

Dacia DUSTER

Nowa Dacia swoim wyglądem mocno nawiązuje do poprzednika, jednak o ile pierwsza generacja niespecjalnie mi się podobała, o tyle druga już ma coś w sobie. Oczywiście wciąż wygląda bardziej jak plastikowa zabawka, ale nie sprawia też wrażenia, że zaraz się rozpadnie.

Wymiary auta pozostają identyczne, wygląd jest podobny i to rodzi moje pytanie. To faktycznie nowy model czy po prostu face lifting? Wiadomo, że opracowanie nowego modelu od podstaw to wielkie koszty, może to jest sposób na utrzymanie niskiej ceny? Największa zmianą w wyglądzie są tylne lampy. W tym bieda-Renault tył wyszedł bardzo zgrabnie.

Dacia DUSTER

Większa ergonomia i więcej miejsca

Poprzednia generacja miała kilka niezbyt przemyślanych rozwiązań. Na przykład sterowanie tylnymi szybami umieszczone między fotelami. Teraz wszystko jest dużo bardziej ergonomiczne i intuicyjne. We wnętrzu król plastik, jednak w tej cenie nie spodziewajmy się niczego innego. W środku możemy się spodziewać ekranu, który pomoże nam obsłużyć to niezwykle zaawansowane technologicznie auto z jego wszystkimi bajerami. Jakimi, pytacie? System Multiview Camera, monitorowanie martwego pola, bezkluczykowy dostęp i kurtynowe poduszki powietrzne to najważniejsze nowości względem pierwszej generacji. Do tego asystent zjazdu i podjazdu, który opiera się na systemie hamulcowym. Dacia nie zapomina, że Dusterki są przede wszystkim używane w terenie i umożliwia wygenerowanie na ekranie grafiki kompasu i animacji pokazującej pochylenie auta.

Dacia DUSTER

Dacia Duster drugiej generacji silniki

Pod maską terenowego Rumuna znajdziemy dwie jednostki benzynowe o mocach 115 i 125 koni. Obie mogą przekazywać napęd na przednią lub na obie osie. Z diesla o pojemności 1,5 litra możemy wykrzesać 90 lub 110 koni, jednak tylko ten drugi może mieć napęd na cztery łapy. jest również wersja wyposażona w LPG.

Dacia DUSTER

Wszystko wskazuje na to, że dominacja na rynku małych SUV-ów pozostanie w rękach Dacii Duster. Nowy model jest dużo ciekawszy od poprzednika, a zachowuje niską cenę. A czy ty skusisz się na dacię?

  • Według mnie bardzo dobrze wygląda – lepiej od swojego poprzednika. Jedynie szkoda że taka mała gama dosyć małych silników, ale nadrabia miejscem wewnątrz.

    • Wygląd akurat jest rzeczą gustu i każdemu może się podobać coś innego. Tylko czy kupując nowy samochód, nawet stosunkowo tani warto kupić ten? Moim zdaniem nie. To co zaoszczędzimy kupując stracimy sprzedając bo niestety straty wartości są bardzo duże w tym wypadku. Czy w takim razie nie lepiej kupić coś ciut droższego ale lepiej wykonanego i z lepszym wyposażeniem podstawowym?