Nowy elektryczny Volkswagen zapowiedziany

Grupa Volkswagen wciąż dochodzi do siebie po dieselgate. Jednak to nie przeszkadza im patrzeć w przyszłość. Elektryczną przyszłość. W tej chwili wybór jest niewielki, jednak do 2025 roku Volkswagen planuje, że 20- 25% sprzedaży wszystkich aut będą to samochody elektryczne. Forpocztą zmian jest to… coś.

Nowy Golf?

Zmianom przewodzi Volkswagen ID EV. Ten kompakt został zbudowany na platformie MEB ( Modular Electric Drive) i jest mniej więcej wielkości Golfa 7 generacji. Jest lekko krótszy od Golfa, jednak rozstaw osi jest już zbliżony do Passata. Dzięki temu we wnętrzu jest dużo więcej miejsca. Zarówno dla Pasażerów jak i dla baterii.

Autodesk VRED Professional 2016 SP1

Osiągi nowego Volkswagena

No właśnie, bateria. Koszmar każdego fana elektrycznych aut. Litowo-jonowe baterie zasilą 125kW silnik przez ponad 400 kilometrów! Producent wspomina, ze nawet do 600! Oznacza to totalne odstawienie na boczny tor dwóch najpopularniejszych aut w segmencie. Czyli Tesli 3 (350 kilometrów zasięgu) i Chevroleta Bolta (380 kilometrów zasięgu). Oczywiście nowy Volkswagen będzie w pełni autonomiczny, a ustawienia fotela, lusterek i wszystkiego będzie pobierał automatycznie ze smartfona kierowcy. Idealne rozwiązanie gdy dzieli się z kimś samochód.

Autodesk VRED Professional 2016 SP1

Niemiecka rewolucja

Volkswagen twierdzi, że model ID jest równie rewolucyjny jak Garbus siedemdziesiąt lat temu. Dodatkowo auto jest projektowane jako kompaktowe i wszechstronne, co w połączeniu z dużym zasięgiem ma pomóc w wyborze aut elektrycznych jako auta do jazdy na co dzień. Najważniejsza jednak jest cena, określana jako cena dobrze wyposażonego Golfa. Co oznacza, ze będzie 30-50 tysięcy tańszy od wspomnianej wyżej Tesli i Chevroleta.