Tym razem europejscy producenci, którzy chcą pozbyć się kierowców. Wbrew pozorom mogą spokojnie konkurować z firmami z doliny krzemowej.
BMW
Co zaskakujące, BMW również pracuje nad autem które nie potrzebuje kierowcy. W małym, elektrycznym BMW i3 jest system automatycznego parkowania, a w BWM serii 7 system pomagający trzymać się linii. Nic dziwnego, że BMW inwestuje w ten system dla swoich kierowców.
Autonomiczne auto BMW będzie korzystało z tradycji marki. czyli będzie ruszało pierwsze spod świateł, nie będzie używało kierunkowskazów, oraz specjalny system będzie sprawdzał, czy dozwolona prędkość jest przekroczona o minimum 20 km/h. Wszystko dla wygody kierowców.
Volvo
Firma, która w moim mniemaniu jest totalnym przeciwieństwem opisanej wyżej. Volvo najpierw chce stworzyć samochody „Śmiercioodporne”, dopiero potem prowadzące się same. Niedługo po chinach będzie jeździło 100 Volvo XC90 testujących system. W 2017 zawitają na ulicach Londynu i Gothenburga. Trzeba wtedy uważać…
Daimler
Tak naprawdę to Mercedes ale ktoś tam jest czyimś właścicielem. Ci zajmują się ciężarówkami, które będą jeździć same. Już w październiku zeszłego roku pierwsza ciężarówka przejechała sama drogą publiczną. Pracują nad tym od 2013 roku i chcą pierwsi wypuścić w pełni autonomiczne auta na rynek. Zarówno osobowe jak i dostawcze. Do tego autobusy. Na kogo wtedy będą krzyczały babcie w razie nagłego hamowania?
Audi
Audi A7 przejechało prawie 900 kilometrów samodzielnie już w 2015 roku, ale informacji na temat wyjścia na rynek – brak. Co ciekawe, jako pierwsi otrzymali pozwolenie na takie auta, bo już w 2012 roku w stanie Nevada.
PSA Peugeot Citroën
4 auta przejechały same z Paryża do Bordeaux bez udziału kierowcy w zeszłym roku. Dostosowywały swoją prędkość, zmieniały pasy itd. Sukces! Szkoda, że to wciąż nudne, francuskie auta.
Bosh
Bosh produkuje rożne części do samochodów innych firm. Testują technologię już od 2013 roku i niedawno zaczęły pojawiać się szkice koncepcyjne samochodów Bosha. Jestem naprawdę ciekaw wejścia „firmy od narzędzi” na rynek aut ze swoim produktem.