Volvo rzuca rękawicę Audi, BMW i Mercedesowi

Polestar S90 i V90 będzie konkurować na rynku z Audi RS, BMW M i tandemem Mercedes-AMG. Czy poczciwemu Volvo starczy mocy, odwagi i środków? Jak to osiągnąć? Czy czekają nas wielkie zmiany na rynku aut dla ludzi z kryzysem wieku średniego?

Polestar V90 prawy bok

Hybrydowe, sportowe Volvo

Volvo zwraca się w stronę wysokowydajnego napędu hybrydowego, by zwiększyć swoje sportowe możliwości i zdystansować się od sportowych modeli Audi, BMW czy Mercedesa. Wszystko pod czujnym okiem tunerów z Polestar.

Nowy Polestar V90 - przód

Możliwości hybrydowego Volvo

W tej chwili nie ma żadnych oficjalnych informacji, jednak na podstawie wcześniejszych komentarzy ze strony Polestar, można wywnioskować optymalizację istniejącego systemu T8 hybrid, który znajdziemy właściwie w każdym nowym Volvo. W XC90 motor elektryczny produkuje 81 dodatkowych koni dla turbodoładowanego, czterocylindrowego silnika o mocy 341 koni.

Polestar S90 - Lewy bok

Zacięta konkurencja

Aby konkurować z Audi, BMW czy Mercedesem, inżynierzy w Polestar muszą zwiększyć zarówno moc, jak i moment obrotowy. W końcu chcą konkurować z modelami o mocach przekraczających 550 koni. Jednak Volvo prawdopodobnie poświęci zasięg auta tylko na silniku elektrycznym, aby zyskać więcej mocy. Polestar S90 i V90 nie pojawią się na rynku przynajmniej do następnego roku. Jednak zapowiedzi „czegoś ekscytującego i czegoś innego niż dotychczas” brzmią obiecująco.

Powiedzmy sobie szczerze, Volvo zawsze było zajebiste. Każde Audi, BMW czy Mercedesa wymienię na S90 w każdej chwili. Teraz, gdy zwiększy im się moc, możemy w końcu mieć świetne sportowe auto, bez żadnego stereotypu czy przyczepionej łatki.