Global NCAP – matura dla samochodów

Ostatnie testy global NCAP to coś czemu warto się bliżej przyjrzeć, bo o ile można poprawić maturę, to te testy są zbyt ważne.

Global NCAP to taki światowy odpowiednik euro NCAP. Rozwalają samochody, żebyś był bezpieczny. Mamy wyniki z tego roku i są naprawdę ciekawe. Ale najpierw ciekawostka. Piątą gwiazdkę wprowadzono w 1999 i specjaliści uznali, że jest nie do zdobycia. Trzy lata później Renault Laguna zdobyło wszystkie trzy.  Motoweek bawi i uczy. Ale przejdźmy do tegorocznych testów!

Hyundai Eon – 0 gwiazdek

To taki i10 ale w indiach, gdzie ma konkurować z Tatą nano. Nie będzie oferowany na rynku europejskim. Całe szczęście, bo biorąc pod uwagę cenę, już widziałem oczyma wyobraźni te niezwykle bezpieczne samochody z wielkim L na dachu.

Suzuki Maruti Eeco – 0 gwiazdek

Maruti Suzuki India Limited, cholera to brzmi dumnie. Prawie jak Bayerishe Motoren Werke. Znowu 0 gwiazdek.

Suzuki Maruti Celerio – 0 gwiazdek

W Indiach chyba bardzo lubią małe auta. Właściwie to się nie dziwię. Widzieliście kiedyś ruch w Bombaju?

Mahindra Scorpio – 0 gwiazdek

Mahindra & Mahindra Limited prowadziła rozmowy, żeby sprzedawać to w Rosji Jako Ladę. Prawdopodobnie zwiększyłoby to prestiż Rosyjskiego przemysłu samochodowego.

Renault Kwid – 0 gwiazdek!

Kwidów testowano kilka rodzajów jednakże (w końcu) wersja z poduszką powietrzną i tak dostała 0 gwiazdek, więc to chyba tylko tak dla ozdoby. To auto jest też o tyle interesujące, że pojawi się na europejskich drogach jako Dacia. Jako, ze cena oscyluje w okolicach 15 tyś. zł tu już to L na dachu może się pojawić.

Toyota Etios – 4 Gwiazdki!

W końcu! jedyne auto tegorocznych testów, które nie ma 0 gwiazdek. Jesteśmy dumni. Pamiętajcie, żeby pokazać artykuł przeciwnikom zapinania pasów i przeciwnikom poduszek powietrznych. Bo bardziej szkodzą niż pomagają! Argumentacja godna wegan, wiecie, tych co jeżdżą Priusem i nie szczepią swoich dzieci.

Wiem, że to testy aut na rynek indyjski, ale w euro NCAP wszystkie z tego roku mają 3 i więcej gwiazdek więc NUDA! Swoją drogą, czy w Indiach auta służą zmniejszaniu populacji?