Fiat 124 Spider Abarth – wstydu nie ma

Abarth 124 Spider

Tylko dlatego, że to tak naprawdę nie jest fiat…

Abarth 124 Spider

Mazda przebrana za Fiata

Fiat 124 jest autem po prostu bardzo dobrym. Prowadzi się dobrze, wygląda nieźle i jest względnie tani. Dlaczego? Bo to naprawdę Mazda MX-5. Włosi zmienili to i owo, ale to wciąż głównie Mazda. Najważniejsze zmiany we Fiacie to silnik, światła i błotniki. Ale hej, samochód wygląda bardzo dobrze. Mi trochę bardziej przypomina Amerykańskie próby flirtowania z europejskim designem niż prawdziwego Włocha ale to nic.

Abarth 124 Spider

Na szczęście jest Abarth

Na szczęście, bo od razu było widać, że z tego auta da się wycisnąć więcej. Poza lekką zmianą designu dostajemy nowy silnik. 1.4 Multi Air o mocach 140 i 180 KM. Od zera do setki rozpędzi się w ok 6.8 sekundy, a cała moc zostanie przekazana na tylną oś. Przy małej wadze brzmi to jak bardzo ciekawa zabawka. Za „jedyne” 150 000 zł. Biorąc pod uwagę ceny Mazy RX-5 trzeba się naprawdę poważnie zastanowić… i kupić Mazdę.

Abarth 124 SpiderAbarth 124 Spider

Czy Fiat wraca do rajdów?

Najważniejszą rzeczą związaną z Abarth 124 spider jest jego, zaprezentowana w Genewie, rajdowa wersja. Zbudowana całkowicie zgodnie z wytycznymi FIA R-GT. Z silnikiem 1.8 Turbo o mocy aż 300KM i wagą ok. 1000 kg można poszaleć.  Za jedyne 600 000 zł. Zapowiedziano już we Włoszech puchar Abartha 124 Spider Rally. Czy to oznacza powrót Fiata na sportową scenę?