Akcja serwisowa samochodów z silnikami EA189 wreszcie ruszyła. Sprawdź, czy nie powinieneś zgłosić się do serwisu, wpisując na specjalnej stronie swój numer VIN(Link).
Sprawa dotyczy silników o pojemnościach 1.2, 1.6 i 2.0 montowanych w latach 2009-2014. Ale o co chodzi w tym wszystkim?
To trochę taka samochodowa telenowela. Duże liczby, duże pieniądze, dymisje i sądy. Ale po kolei, bo można się pogubić.
Grupa Volkswagen oszukuje na testach. Instalują oprogramowanie, które wie, kiedy samochód poddawany jest testom i przełącza silnik w inny tryb pracy. Emisja spalin spada i wszystkie auto przechodzi wszystkie rygorystyczne testy. Potem, na drodze, emisja azotu wzrasta nawet czterdziestokrotne. Chcę wiedzieć jaka technologia za tym stoi i czemu samochody radzą sobie na testach lepiej niż ja w gimnazjum. 11 milionów aut na całym świecie posiada taki mankament. Bo ciężko nazwać usterką coś, co zostało zrobione umyślnie.
Koniec Volkswagena w stanach? Osiemnaście. Miliardów. Dolarów. Kary. 18000000000. Tyle zer. To kara, jaką może zapłacić Volkswagen w samych stanach. Oznaczałoby to koniec eksportu za wielką wodę. Szkoda, szczególnie że VW jest liderem sprzedaży osobowych diesli w stanach.
Były prezes Volkswagena stanie przed sądem! Martin Winterkorn najpierw sam zrezygnował ze stanowiska prezesa grupy Volkswagen AG, a niespełna tydzień później oskarżono go o fałszowanie danych statystycznych i oszustwa przy sprzedaży. Sprawa o tyle ciekawa, że, były już, prezes sam przyznał się do wszystkiego. Po prostu kierował się dobrem firmy. Mam co do tego bardzo mieszane uczucia. Z jednej strony biznes jest biznes, ale z drugiej, co z ekologią?